Lissabon 2023: Eerste dag

Vooraf:
April 2023 zijn wij 20 jaar getrouwd en willen dit graag vieren met ons tweetjes. We hebben al heel wat gezien en toch staan er nog heel veel plekken op ons lijstje. We willen graag weer eens vliegen en hebben gekozen voor Lissabon.
Via Prijsvrij hebben wij de vlucht en het hotel geboekt.

Voor onze kinderen (17 en 14 jaar) hebben we toch maar gezelschap (oppas mochten we niet meer zeggen) van oma geregeld.

We hebben er zin in!

Portugal:

Hotel: Hotel Acores Lisboa

24-04-2023:
Oma is gearriveerd en we hebben gedag gezegd tegen de kinderen. Onderweg naar Eindhoven waar we vandaan vliegen, verliep alles soepeltjes. Onze eerste kennismaking met vliegveld Eindhoven was even wennen vergeleken bij Schiphol. Het was kleiner, minder winkeltjes/eetgelegenheden en megadruk! Uiteindelijk hebben we iets gegeten en konden we om 13.30 uur inchecken. Onze vlucht had 20 minuten vertraging, maar daar merkte je niet veel van. Na het inchecken en paspoortcontrole moesten we buiten in een rij wachten totdat het hek naar het vliegtuig open ging. Wij moesten achter in het vliegtuig zijn en konden zo mooi het vliegtuig en vliegveld bekijken. Om 14.20 uur vertrokken wij naar Lissabon.

Tijdens de vlucht konden we genieten van de verschillende wolkenpartijen die wij zagen. Hoe verder we over Spanje en Portugal vlogen, hoe helder de lucht werd. Zo konden we goed zien hoe Lissabon eruit zag, want voor de landing werd er gedraaid in de lucht. Een mooi voorproefje zo.

Na 3 uur vliegen en -1 uur tijdsverschil kwamen wij om 16.15 uur aan en werden we met een pendelbus naar de bagageruimte gebracht waar wij de koffers konden ophalen. Zonder nog eens een paspoortcontrole, konden we na 15 minuten zo het vliegveld uitlopen. Bij de ingang heb je net als op Schiphol allemaal winkels en eetgelegenheden. We hebben hier ook eerst even een broodje gegeten, voordat we verder gingen.

Tijdens het broodje eten hebben we uitgezocht met welke metro we naar ons hotel konden. Nadat wij bij een groot stand, midden in de hal, onze driedaagse Lisboa Card hadden geregeld zijn wij met de metro, die netjes en overzichtelijk was, naar ons hotel gegaan.

Na het inchecken in ons hotel zijn wij wat gaan drinken in het hotel om daarna met de metro naar Parque Eduardo VII te gaan waar je op de heuvel een prachtig uitzicht hebt centrum van Lissabon, over de rivier de Taag en natuurlijk het park.

Vanaf hier zijn we door het park naar beneden gelopen tot aan de rotonde.

Hier hebben wij de metro gepakt om terug te gaan naar ons hotel. Hier hebben we gegeten en zijn rond 22.00 uur naar onze kamer gegaan. Morgen weer een nieuwe dag!