Amerika 2016: San Francisco

Ons hotel voor deze drie dagen in San Francisco is: Nob Hill Hotel

Informatie :
San Francisco is multiculturele stad, die gebouwd is op 43 heuvels op een schiereiland. Aan drie kanten is het omringd met zee, daarom ook ‘Bay Area’ genoemd. San Francisco telt ruim 850.000 inwoners en heeft dagelijks te maken met kleine aardbevingen.

De vlag

18-7-2016: Nadat we ingecheckt hebben in ons hotel, zijn wij op pad gegaan. Voor ons gevoel was het bedtijd, maar het is hier nog maar middag. We proberen zo snel mogelijk aan de tijdzone te wennen door in het ritme van hier te leven.

Hotel

We gingen met de Cable Car naar de Ferry Builing (de poort van San Francisco). We liepen langs het water richting Pier 7, waar je uitzicht hebt op de Coit Tower, Transamerica Piramide en de Bay Bridge.

Cable Car

Ferry Building

Pier 7:

Bay Bridge

Coit Tower

Transamerica Piramide

De rit met de Cable Car vonden we zo leuk, dat we dezelfde route terug zijn gegaan. Jammer genoeg was deze Muni buiten gebruik, vanwege een technische storing. We gingen toen maar met de bus. Terug in het hotel zijn de kids nog in bad geweest en om 20.00 uur lagen we uitgeput in bed. Welterusten.

Max. temp: 21 C
Min. temp: 12 C

Intro Full House:

19-7-2016: Vandaag is onze zoon jarig. Elf jaar alweer!!! Wat een feest om zijn verjaardag in San Francisco te mogen vieren. Wat heeft hij genoten en wij natuurlijk ook! We hebben vanmorgen eerst voor hem gezongen en een kleinigheidje gegeven. De rest krijgt hij thuis.

Nadat we ontbeten hebben, zijn we naar The Painted Ladies (Victoriaanse huizen die vooral bekend zijn van de tv-serie “Full House”) bij Alamo Square gereden met de Munibus. Ook de Palace of Fine Arts Theatre, een prachtig Europees gebouw uit de Romeinse Tijd, konden we niet overslaan.

The Painted Ladies

Palace of Fine Arts

Hierna zijn we lopend via Crissy Field naar The Golden Gate Bridge gegaan. Deze hangbrug is 2,7 km lang en 67 m boven de zeespiegel. Dagelijks rijden er ongeveer 120.000 auto’s overheen. Hier hebben we een tijdje rondgelopen en genoten van het uitzicht. We zagen de brug in de mist naar de brug met helder weer veranderen. Ook zijn we er een stukje overheen gelopen. Het was een beetje fris en je kon de wind goed voelen, maar het was wel een super ervaring.

Golden Gate Bridge

Onder the Golden Gate Bridge staat een oud Fort, die gebruikt werd als kanonopslag. Deze hebben we van de buitenkant bekeken. Via de Lombard Street, een weg met veel haarspeldbochten, zijn we terug naar ons hotel gegaan met de Cable Car. Blijft leuk!!

Lombard Street

Na het avondeten (magnetronmaaltijd) zijn we om beurten in bad geweest en kwamen we er pas echt achter hoe ernstig verbrand wij zijn door de zon. Dit heb je niet zo snel in de gaten. We lagen er allemaal om gewone tijd in bed.

Max. temp: 22 C
Min. temp: 13 C

20-7-2016: In april al tickets geregeld (www.alcatrazcruises.com) voor een bezoek aan Alcatraz en nu is het dan zover!
Gelegen in de baai van San Francisco ligt Alcatraz. Tot 1963 was het een zwaarbewaakte gevangenis voor beroemde en gevaarlijke criminelen als Al Capone. Tegenwoordig is het een museum en een Nationaal Park.
We hebben de vroege boot van 8.45 uur genomen vanaf Pier 33 naar Alcatraz. Dit is de eerste boot die aanmeert op het eiland! Hier kregen we allemaal een audiotour in het Nederlands!! We hebben genoten van de indrukwekkende gevangenis. Sommige verhalen waren wel een beetje spannend voor de kids, maar na wat uitleg, hebben ze toch de tour afgeluisterd. Stoer hoor!

Alcatraz

De gevangenis

Celblok

Ontsnappingspoging

De skyline van San Francisco vanaf Alcatraz.

Nadat we terug waren bij Pier 33, zijn we langs de kade naar Fisherman’s Wharf (Pier 39) gelopen. Deze staat bekend om de vele restaurants, winkels en attracties. Hier hebben we in het restaurant “Louis” gegeten en in een winkel SF caps gekocht. Iedereen blij!

Fisherman’s Wharf

Onze hoofddeksels voor deze weken.

Als laatste wilden we nog wel een ritje maken met de Cable Car als afsluiting in San Francisco. Morgen begint de rondreis. Verdere middag en avond weinig meer gedaan.