Amerika 2016: De Reis

Praktische informatie over Schiphol:

www.schiphol.nl

Plattegrond van Schiphol

18-7-2016: Onze reis gaat dan eindelijk beginnen!! Vanwege de terreuraanslagen zijn de controles op Schiphol flink aangescherpt. Vanaf april is het gewenst om 3,5 uur van te voren aanwezig te zijn. Dus zijn we om 03.30 opgestaan (gaap), zodat we om 06.30 uur in de parkeergarage bij Schiphol konden zijn. Met de shuttlebus zijn we binnen 10 minuten naar de vertrekhal gebracht.

Het vliegveld

De koffers zijn ingecheckt en de controle hebben we doorstaan. Blijft toch altijd spannend met medicijnen!

Achter de douane hebben we de nieuwe lounge 2 bekeken. Deze staat in het teken van de zeven werelden. Hier kun je een klok zien waarin een man staat, die de wijzers in de klok verzet. Ook zijn hier winkels. De kids hebben zich uitgeleefd in het speelgedeelte waar een vliegtuig staat met een glijbaan. Rond 9.00 uur zijn we naar de gate gelopen. Na een handbagage check, konden we het vliegtuig in en om 10.10 uur vertrokken we.

Lounge 2

De vlucht:

Het was een prima vlucht. Het opstijgen vonden de kids het spannendst. Ondanks dat we kauwgom aten, vonden ze het vervelend dat de oren steeds dicht ging zitten. Eenmaal boven in de lucht, hebben we ze niet meer gehoord. Onderweg hebben we films gekeken, muziek geluisterd en zijn we vaak gaan lopen. De toiletten waren interessant en natuurlijk even bij het raam naar buiten kijken om van het uitzicht te mogen genieten. Dat missen we wel als je in het gangpad zit, maar het zorgt er wel voor dat je in beweging komt en dat je nog eens andere bekende mensen tegen komt. (Toevallig) 😀

Vliegen

Het uitzicht

IJsland

Groenland

Rocky Mountains

Na 10,5 uur vliegen zijn we veilig geland in San Francisco. Eerst nog langs de douane, waar we meer dan een half uur hebben staan wachten. Er werd ons vragen gesteld en we moesten, alleen de volwassenen, onze vingerafdrukken achterlaten en een irisscan laten maken voor in het dossier.

Even de koffers pakken, 3-days visitor passporten kopen (Openbaarvervoerskaarten voor alle Muni vervoeren in San Francisco) en op naar ons hotel. We zijn met de hotelshuttle gegaan. Dit ritje duurde zo’n 30 minuten. Dan te bedenken dat we nog een hele middag moeten zonder slaap, voordat het tijd is om naar bed te gaan. Maar ooooo wat zijn we gesloopt!!

De stempel en de munipassen

Max. temp: 21 C (San Francisco)
Min. temp:-54 C (boven in de lucht)