America Christmas Trip 2018: Washington DC

Algemeen:

De stad is in 1790 vernoemd naar de toenmalige president George Washington in het Federaal District, District of Colombia genoemd. Vernoemd naar Colombus, die Amerika ontdekte. George Washington heeft destijds zelf mogen bepalen waar dit district kwam. Hij koos uiteindelijk een plek aan de rivier de Potomac, waar de noordelijke en zuidelijke staten met elkaar verbinden. Het heeft een omvang van 177 km2, waarvan 159 km2 land en 18 km2 water.

De vlag van Washington DC:

Hotel: Residence Inn by Marriott Pentagon City. (Helaas is dit hotel vervangen voor een 2e gebouw van het bedrijf Amazone!)

23-12-2018:

Met de shuttle zijn wij na een uur, keurig bij ons hotel afgezet. Na de betaling en geen fooi van 20% fooi (rijstijl chauffeur + route anders rijden dan aangegeven), zijn wij gaan inchecken. Wij kregen een ruime appartement met uitzicht op het Pentagon!

Wij zijn naar de winkel gelopen, die een straat achter ons hotel ligt. Hier hebben wij boodschappen gehaald voor alle dagen, waaronder de Kerst. Vanavond eten wij even een broodje. Wij zitten nog vol van het eten, die wij kregen in het vliegtuig. Voor ons gevoel is het al bedtijd, maar hier is het net avond. Wij kijken nog even tv en om 21.00 uur gaan onze ogen echt bijna dicht. Er toch maar aan toe geven.

Hotel:

Lobby:

Uitzicht op het Pentagon:

24-12-2018:

Na het gratis uitgebreide ontbijt zijn wij met de metro richting het Witte Huis gegaan. Hier hebben wij een rondje omheen gelopen. Toch bijzonder om dit eens in het echt te zien. Trump hebben wij niet gespot. Wel hebben wij veel foto’s gemaakt en ook van de grote kerstboom voor het Witte Huis. Helaas konden wij er niet heel dichtbij komen. Vanwege de Shutdown is er te weinig beveiliging om onze veiligheid te garanderen en is dit afgesloten. Vanaf hier zijn wij verder het park door gaan wandelen naar het Washington Monument. Wij zijn niet naar binnen geweest vanwege renovatie, maar de plek zelf was al speciaal genoeg.

The White House:

Washington Monument:

Bij het Monument zijn wij linksaf gegaan en kwamen als eerste het Smithsonian National Museum of American History tegen. Deze kon je gratis bezichtigen. Dit hebben wij ook gedaan. Geweldig gebouw met daarin alles over de geschiedenis van Amerika. Van het ontstaan, superhelden tot aan de Prsidenten. Erg interessant. Zelfs de kinderen vonden het zeer indrukwekkend en leerzaam. Alleen al de grootte waarin alles neergezet is. Fantastisch!

Smithsonian National Museum of American History:

Na anderhalf uur rondgelopen te hebben (alleen de vleugels bekeken die wij interessant vonden), lopen wij verder over de National Mall. Na een stop bij de Starbucks, gaan we via de Canadese Ambassade en stoppen wij bij de Het Capitol. Dit gebouw bekijken wij alleen van de buitenkant. Prachtig gebouw. Daar stond ook een prachtige kerstboom bij.

Het Capitol:

We stoppen bij het gebouw van U.S. Botanic Garden. We twijfelen, maar gaan daar toch naar binnen. Alles staat in het teken van een treinreis door Amerika. Hiervoor moest je in de rij gaan wachten totdat je ongeveer een uur verder was. Dit hebben wij niet gedaan. Via de andere deur zijn wij naar binnen gegaan en de kids kregen een speurtocht. Deze hebben wij gevolgd. Niks van de treinen gezien, maar dit was al meer dan prachtig neergezet!

U.S. Botanic Garden:

We hebben tijd over en besluiten om nog een museum te doen en gaan naar het Smithsonian Air and Space Museum. Heel veel dingen kwamen ons bekend voor uit de film “Night at the Museum 2”. Erg leuk om dit te zien en wat weer groots neergezet!

Smithsonian Air and Space Museum:

Onderweg kwamen wij het Smithsonian Castle tegen. Deze bekijken wij ook alleen van de buitenkant, omdat het sluitingstijd was. In verband met kerstavond sluit hier alles eerder.

Smithsonian Castle:

Onze voeten beginnen we nu wel erg te voelen en besluiten terug te gaan. Wij zoeken de metro en gaan terug naar ons hotel. Hier genieten wij van de spinazie lasagne.

Na het avondetengaan wij nog even zwemmen in het zwembad van het hotel. Heerlijk na een dag vol indrukken. Om 20.30 uur zakken onze ogen dicht.

25-12-2018:

Vanmorgen doen wij het rustig aan en na het ontbij, gaan we eerst genieten van een bad. Wij Facetimen nog even met het thuisfront om iedereen een fijne Kerst te wensen.

Vandaag is alles gesloten en besluiten wij om het herdenkingspark door te lopen. Wij starten weer bij het Washington Momument en vandaaruit gaan wij rechts van The Reflecting Pool langs.

The Reflecting Pool:

Als eerste komen wij het WWII Memorial tegen. Vanaf hier lopen wij naar het Vietnam Veteran Memorial met het mooie uitzicht op het Washington Monument. Via de Three Soldiers lopen wij naar het Lincoln Memorial. Hier blijven wij een tijdje rondlopen. Een prachtig gebouw om te zien.

WWII Memorial:

Vietnam Veteran Memorial:

Three Soldiers:

Lincoln Memorial:

Wij gaan verder via het Korean War Memorial naar Martin Luther King Jr. Memorial. Deze hebben ze bijzonder groot neergezet.

Korean War Memorial:

Martin Luther King Jr. Memorial:

Wij lopen verder naar Franklin Roosevelt Memorial. Deze vonden wij een van de minste Memorial van deze dag. Wij eindigen deze dag bij het Jefferson Memorial. Dit is een prachtige memorial. Van alle kanten bekijken wij dit monument en lopen terug naar de metro.

Franklin Roosevelt Memorial:

Jefferson Memorial:

Aan het begin van de avond zijn wij nog even naar The National Christmas Tree geweest achter de White House. Ook deze hebben we mogen bewonderen in het donker. Het is net of je in een andere wereld stapt.

The National Christmas Tree:

White House:

Vanaf hier reizen we terug naar ons hotel. Hier maken wij een Kerstmaaltijd voor ons zelf en genieten wij van elkaar als gezin op deze prachtige Kerstdag. Fijne Kerst!

26-12-2018:

Na een rustige start, gaan wij tegen half elf op pad. Wij nemen de metro naar Arlington en lopen naar het Arlington Cemetery. Wij bekijken The tomb of Unknown Soldier waar wij de wisseling van de wacht (elk uur) bekijken. Ook het graf van JFK en The Arlington House hebben wij daar kunnen bewonderen. Jammer genoeg was het huis afgesloten in verband met de Shutdowns. Interessant al die graven en de geschiedenis erachter.

Arlington Cemetery:

The tomb of Unknown Soldier:

(Klik op de foto om naar de ceremonie te kijken).

Graf van JFK:

We lopen door naar het Pentagon. Een vijfhoekige gebouw, waar het ministerie van defensie zich huisvestigd en waar meer dan 23.000 mensen werken. Achter dit gebouw ligt de 9/11 Pentagon Memorial. Ook dit is een indrukwekkend monument. Vanaf hier lopen wij terug naar ons hotel.

9/11 Pentagon Memorial:

27-12-2018:

Na het ontbijt vertrekken we met de metro naar Union Station. Na het bewonderen van dit prachtige station, hebben wij ons ingecheckt (tickets en paspoortcontrole) en vertrekken we om 11.10 uur met de Amtrak (trein) naar New York.